September 06, 2009

:: uJiAn Yg BesAr ::




- salam -

hi guys...dah brpa hari damha xmncoretkan sesuatu kat lmbaran ni...
tapi kali ni damha tak pasti smada enrty ni elok untuk di post atau sebaliknya...
sejak 2 ke 3 hari kebelakangan ni pelbagai perkara yang berlaku...
baik perkara elok dan juga perkara yg xelok...

biasa ler...
life as manusia xkan hilang dari pelbagai onak dan duri...
ranjau dan duka...
tapi sebagai insan kerdil, damha gagahkan hati ...
berserah dengan apa yang telah terjadi...
bersyukur kerana telah ditunjukkan haluan ini...

hidup didunia ini bagai roda...
sekejap kita diatas...
dan sekejap kita dibawah....
tuk setelah sekian kalinya ...
aku rasakan bagai diri ini sudah berada dibawah....
betul2 bawah...
entah apa yang aku fikirkan....
bermacam2 perkara yang berlaku...
pelbagai ragam manusia aku lalui...
pelbagai karenah manusia aku tempuhi....

geram...
sedih...
kecewa....

dan sebagainya....
antara prsaan yang brmain di benak hati kecil ini....
walau apa yang blaku aku tetap kena snyum..
aku tetap kena gembira...

kerna aku nak org lain hepy...
biarlah aku yg trluka...
biarlah aku yg menangis....
kerna smua yang berlaku tu hanya hati aku je yg tahu...

sedeh rasanya bila org yg kita syg buang kita sebegitu...
org yg kita percaya khanati kita sebegitu...
pe salah n dosa aku???
pe silap yg aku lakukan....

aku tempuhi segalanya dengan persaan positif...
bagi aku biarlah apa org nak buat kat aku...
janji aku nak dia hepy...
selagi dia hepy...
time tu gak aku hepy sekali...
bukan mudah nak memuaskan hati semua org...

tuk memuaskan hati semua org kita kena byk bekorban...
bekorban jiwa dan raga...
bekorban masa dan tenaga....
bekorban wang dan harta....
tapi....

pe yang aku dpt...
hinaan semata2...
cacian yang dterima....

kisah hidup ini takkan berakhir...
kerna perjalanan ni masih panjang....
kerna kehidupan ini masih luas untuk aku jelajahi....
aku perlukan sokongan..
aku perlukan nasihat...

terima kasih keluargaku...
terima kasih sahabat2 ku...
terima kasih teman2ku...
terima kasih kawan2ku...

tanpa mu aku atiada dsini...
tanpa mu aku xkan berhenti...

No comments: