September 02, 2009

:: iNdAhNyA LuKiSaN iDuP ::



salam kalian...

hari ini aku tak tau nak tulis apa kat entry aku...
aku btul2 dalam kebingungan dan tensen..
semua perkara blaku begitu cepat dan pantas..

ku sangkakan panas sampai ke petang....
upanya ujan ditengahari....
bukan mudah untuk mencari sebuah ketenangan ....
kerna disebalik ketenangan itu akan trselit sebuah kedukaan....
sebuah kedukaan yang aku tak sangka ia akan berlaku...
sebuah kedukaan yang betul2 merundum jiwa aku....

kehidupan sebagai seorang anak, remaja dan sabahat
memang banyak duri dan ranjau....
setiap detik dan setiap masa akan ada sahaja perkara yang tak diduga..
bermacam-macam perangai manusia yang akan kita jumpa..
bermacam-macam ragam yang bakal mnjelma...
dan pelbagai2 telatah yang kita akan lalui....

tapi smua yang blaku aku laluinya dengan 1...
1 nasihat yang penting....
1 ajaran yang bkesan....
1 ketahanan diri...
1 kejituan jiwa tuk menempuhi segalanya....

gunting dalam selimut...
antara ungkapan yang mampu ku rugkai....
tentang sikap sebilangan manusia yang susah untuk dijangka...
tentang perangai manusia yang susah untuk diubah...

mungkin semua yang berlaku sudah ditentukanNYA...
aku hanya berserah dan redha dengan apa yang terjadi...
aku percaya setiap yang berlaku akan ada karma...
setiap yang berlaku akan ada balasan...
aku sebagai manusia yang hina hanya mampu bserah dan memohon
agar diberi kesempatan untuk memaafkan segala kesalahan semua sahabat2 ku..
aku tak mampu untuk menghukum mereka..
kerna aku tahu aku bukan tuhan yang bisa menghukum...

aku biarkan apa yang trjadi sebagai satu sejarah...
sebagai satu pengajaran....
sejarah untuk aku terus mengingati dan mngambil iktibar dengan apa yang blaku...
pengajaran untuk aku terus matang dalam menempuh hari2 yang mndatang....

Ya ALLAH...
kau tabahkan hati aku...
hati seorang insan yang kerdil lagi hina..
insan yang tak pernah lekang mengingatiMU Ya ALLAH...
Kau berikan aku ketabahan hati untuk aku terus melalui
perjalanan dan sisa baki kehidupan ini....
ketenangan jiwa dan akal fikiran dalam menyelesaikan masalah...
hanya padaMU .....
ku menadah tangan....

amin...
amin...
amin...

p/s :
terima kasih kalian di atas sokongan yang telah kalian berikan..
hanya ALLAH sahaja yang akan mmbalasnya...
selamat brpuasa...

No comments: