April 29, 2008

kata-kata terakhir dari mu......


Assalamualaikum dan selamat pagi tuk semua warga malaysia.....
so harap ari ni anda semua sihat n ceri seperti saya gak.... huhu....
ri ni aku nk citer ckit tentang apakah kata-kata terakhir yang anda pernah dapat.....
tak kisahla dari sapa....
samaada dari kedua ibubapa...
dari teman-teman atau pn dari masyarakat....
baru-baru ni aku dapat secebis warkah dari beberapa sahabat yang aku kenali....
nasihat dari sahabat sebenarnya ada betulnya walaupun susah nk diterima oleh segelintir pihak...

aku ada terbitkan sebuah buku khas untuk member-member aku meluahkan segala isi hati yang tak mampu aku ketahui...

tapi kata-kata mereka ada betulnya walaupun bukan semuanya...

kata-kata pertama yang aku terima ialah :-

" cinta sesama makhluk insan hanyalah sebuah kisah pertemuan dan perpisahan ......

antara yang terjalin berlaku diantara pertemuan dan perpisahan itu

hanyalah sekadar pahit manis kenangan di dalam kehidupan....

kerana cinta sejati yang agung dan berkekalan hanyalah milik tuhan.....

hanya dialah yang maha mengetahui

segala rahsia misteri alam....."


Kata-kata terakhir ni banyak mengajar aku tentang kehidupan….
Kita kena menghayati apa yang tersurat dari yang tersirat….
Terdapat makna yang mendalam di setiap patah dan ayatnya…



Aku masih teringat akan lagu yang pernah dipopularkan oleh hardy mirza(asian idol)….



“ biarlah….
Ku rela segala
bahawa hidupku sebuah tanda Tanya….
Mengapa…
Biarpun tak mampu ku bertahan….
Akan pernah ku akui kala....
Tiada jalan mungkin kulalui
Harus hidupku dipersenda...
Mengharungi dugaan melanda
Ku berserah....”


Lagu ni mmg menusuk kalbu bila dengar waktu malam....
Aku sndiri touching bila dengar lagu ni....
Memang best...kata-kata ni mmg betul...
Aku kena berserah atas apa yang terjadi....

Kat buku aku ni ada gak yang bagi nasihat tentang cinta....
Kata-kata terakhir dari member aku iaitu suzi@ana ialah :-



” jangan tertarik pada seseorang kerna paras rupanya...
Kerana...
Keelokan paras dapat menyesatkan...
Jangan tertarik kepada kekayaan
Kerana... kekayaan musnah...
Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuat mu tersenyum...
Kerana
Hanya senyum dapat membuat hari yang gelap menjadi cerah....”

Betul juga apa yang di katakan oleh suzi tu...
Kita jangan pandang luaran dalam menilai seseorang....
Kita juga jangan pandang pada kebendaan dalam memilih seseorang...
So kena lah beringat sebelum mereka di ingatkan lagi...

Ni kata-kata dari kawan aku iaitu ain...



” jadikan rindu itu pemanis hidup....
Bukan sebagai pemusnah hidup...
Kerana...
Rindu itu membuat kita
saling mengerti dan mengingati
antara satu sama lain
walaupun berjauhan....”








No comments: