April 28, 2008

apa makna kawan andai kawan makan kawan.......

salam n selamat pagi semua.....
aku br je lepas sarapan td....
ntah pagi ni mcm xberapa sihat coz mulut aku kena 'ulser' yang memedihkan bila nak makan.....
pagi ni aku makan roti telur n kuah kari....
selalunya aku makan nasi lemak tapi pagi ni terasa nk test roti telur kat kedai ni....
(kedai
umi@kedai makjan) ni kedai makan yang selalu aku n geng aku g time bfst coz banyak pilihan makanan.....
makanannya pun leh tahan la sedapnya....
tapi lagi sedap aku yang masak....hahaha.....

tajuk ri ni aku nk katakan ialah kawan makan kawan.....
istilah ini aku kenal sejak dibangku sekolah lagi....
susah gak bila kita dah kena tikan dari kawan sendiri......
aku paling pantang bila kawan makan kawan sendiri....
aku sndiri mmg xpernah wat camtu....
kalau xpuas ati cakap jela terang-terang biar aku dapat perbaiki lagi apa yang terkurang dalam diri aku ni.....
baik kawan laki mahu pun kawan perempuan.....
semuanya sama je.....
bila time dia susah baru tau nak cari kita....
tapi bila kita menimpa bencana semua lari menghilangkan diri...
sampaikan batang idug pn susah nk cari....
bila call leh pulak tutup phone....
bila datang umah leh pulak mnyorok kat bilik.....
memang aku angin dengan orang yang macam ni....

masa aku sekolah aku terkena dek kawan sendiri yang memang rapat dengan aku sejak ting 1....
g sekolah sama....
g makan sama....
sampaikan nk g toilet pon sama2 gak....
tapi bila aku tau dia cuma manusia yang bertopengkan plastik.....
sampai sekarang aku dah tak percaya dengan dia....
ada gak dia datang mintak maaf tapi aku mmg dah tak boleh percaya org camtu...

sekarang aku hanya ada 4 orang sahabat yang boleh aku percayai......
mereka semua walaupun berlainan kerjaya aku masih boleh contct dia orang dengan senang....
antara sahabat yang rapat dengan aku ialah
mr_nizam@zul, mr_suhaidi@didi, mr_halim@lim n mr_shah@eezan...

aku harap agar persahabatan kita ini akan terus berkekalan n akan terus menjadi suatu persahabatan yang tiada nilainya.....
tapi ingat semua member ku.....
kalau nak kawin jangan lupa jemput k....
aku nak jadi pengapit tau.....hahahaha......

salam semua....

1 comment:

aida said...

Sedey pulak i dengar crite cam nie.. Sape la agaknye manusia bertopengkan plastik tu ye.. i pon slalu jugak kena cam tu.. Susah skrang ni nak cari member yg benar2 jujur..