July 31, 2009

KURSUS SPIES jilid 1

KURSUS SPIES,
IMPIAN RIMBA PANGSOON, ULU LANGAT

18-19 JULAI 2009


Penat….penat…dan penat…
Memang mngantuk sangat pagi tu..yela baru balik clubbing smpai kul 430 pagi…
So aku gagahkan diri tu bangun pagi..
Pagi tu aku bangun kul 630 walaupun kepala ni dah pusing n mamai akibat terlalu seronok g clubbing malam tu…
Hahaha….
So sebelum aku nak tido pagi tadi aku sempat kemas beg baju tuk dibawa ke kursus nanti..
Tapi rasanya cam xde benda yang tertinggal..
Tuk kursus kali ni aku cam nak bw baju banyak sikit..so aku ambik keputusan tuk pinjam beg jijie…
Beg ousmate aku…kira beg dia besar sikit ler..haha..leh sumbat pe je yang patut…

Pagi tu aku dh janji dgn lee n aiman tuk menghantar aku ke opis …
Aku kena g kursus naik bus..nasib baik naik bus kan..
Lau tak mati aku kena drive jejauh…
Haha…
So sempat gak ler aku tido dalam bus tuk menghilangkan rasa mengantuk akibat terlalu byk menari mlm tu…

Biasa ler janji melayu kan..kata kul 730pg tapi batang idung pun xnampak..Cuma batang lain je yang muncul..hahaha…
Dlm 745 br sorang-sorang muncul..
Nak tunggu smpai 43 orang tu bukan main susah nya…
Dlm kul 800pg gak kita org gerak..
Masuk bus je terus mata aku ni terlelap…
Sedar2 bus dah sampai ke detinasi yang dituju..

So jejak je kaki aku ditanah ulu langat ni maka selama 2 hari ini aku akan menempuhi kursus yang agak busan….
Aku tempuhi gak kursus ni walaupun agak berat mata n hati aku ni tuk menerima…
Aku masih lagi mamai n mgntuk tuk menerima aktiviti yang akan dijalankan sebentar lagi…

1st day tu aku laluinya cam biasa jew..
Walaupun mata ni berat sangat nak buka…
Aku tetap gagahi coz aku telah ditugaskan menjadi penghulu tuk kursus kali ni….
Yang aku pelikny ada lagi ke pakai penghulu n penghuluwati tuk kursus2 pejabat????
Hurm…
Akibat penat sngat aku layankan aje..
Tapi dalam hati xnak wat keja tu…hahaha…
Perjalanan hari pertama cam biasa…
Pe yang diakatakan oleh penceramah bagai masuk telinga kiri n keluar telinga kanan…
Aku xdapat focus pada kursus kali ini akibat perkara2 yang tak sepatutnya aku fikirkan…
So aku terpaksa layan je….dengan mata yang dh naik stim..hahaha..

N pada hari itu aku aku rasa bertuah kerna dapat merasa durian kampong yang disediakan oleh pihak pengurusan resort…
Tapi ada gak buah pulasan , langsat dan rambutan yang disediakan…
So makan la buah2 yang disediakan..tapi juadah utama yang aku suka ialah DURIAN…
Aku la raja makan buah durian…
Hahaha….

No comments: