July 31, 2009

+ kEjA vs KeJa +


Keja…
Keja…
N keja..semua tu tak kan abis tuk dibuat…
Aku pening dibuatnya..
Bukan je pasal masalah keja tapi pening dengan segala drama dalam opis ni..
Walaupun baru 2 bulan aku di opis ni tapi aku rasa macam dah lama..
Semua perangai manusia dalam opis ni aku leh tau…

Sory guys..
Aku memang pantang lau dapat kenal manusia yang banyak drama cam korang..
Kang sampai tahun depan pun tak abis aku nak tulis pasal korang…
Tapi mmg biasa la lumrah bila dah masuk opis besar @ HQ ni…
Segalany smua orang nak tau…
Aku tetap cam biasa wat keja aku jew..

Btl ke aku cm2?? wakaka
Xperlu la aku nak hiraukan hal org lain…
Walaupun kadang2 sakit ati gak ler dengan semua drama tu…

Tapi kadang2 aku jahat gak coz mengumpat pasal bos dengan org sebelah aku..(watie & mek ja)..
Dia antara insan yang faham akan aku..
Dia je la tempat aku lepas geram..
Haha..
Bukan geram pe Cuma xbrapa suka perangai segelintir manusia yang hipokrit n belagak…

Rini ade meeting trgempak..
Keja hakiki aku iaitu kemasukan hakmilik tanah akan berubah..
Akibat sifat ketidakpuasan hati segelintir manusia semua staff kena dirombak..
Keja2 pun kena diubah…
Bukan tu je..
Malah sapa yang slalu huhahuha kat blakang pun kena tukar…
So pasni aku makin jauh la dengan watie n mek ja..
Cian kat mek ja sampai menangis pasal hal ni…
Nape la smua ni blaku…
Dah ler dia org je tempat aku nak gurau senda…
Sakit la lepas ni..

Aku dapat tau yang aku akan ditukarkan agak kedepan tempatnya…
Iaitu bersebelahan dengan alif..
N aku akan wat keja baru iaitu urusniaga tanah..
Dah ler baru blaja wat kemasukan ni dah kena blaja wat urusniaga lak…
Tensen la keja cmni..
Tensen sngat…

Smua nak dengar kepala dia…
Sapa nak wat keja cmni…
Robot pun leh rosak tau…
Bile r warga2 “emas” kt cni akn muhasabah diri… astagfirullahalzim….

1 comment:

ai@reel said...

slam.banyakkan bersbar saudara.selagi kita makan gaji mcm tu lah gayanya..