January 07, 2009

~ sekadar di pinggiran .... ~

salam...

tahun 2009 telah berlalu begitu pantas, sedar tak sedar kita telah memasuki hari yang ke 7 dgn begitu pantas. aku bagai tak percaya kerna masih diberi kesempatan untuk menjengah masuk ke tahun 2009. walau pun berat untuk aku meninggalkan tahun 2008 yang penuh kenangan...
kenangan manis dan pahit yang banyak mengajar aku erti sebuah kehidupan..
aku banyak belajar dari masa lalu..
orang kata masa lalu dapat mematangkan kita agar lebih sempurna n berjaya...

tahun 2008 sebuah banyak kisah yang tak dapat aku lupakan...
aku masih ingat bagaimana aku mengenali seorang insan yang juga teman baik aku di pejabat...
sedar tak sedar dia telah pergi meninggalkan aku...
ramai insan yang aku sayang kini telah pergi meninggalkan aku...
bukan meninggal dunia but meninggalkan aku atas urusan lain...
aku redha n aku hanya mampu berdoa agar mereka bahagia selalu bersama orang yang dikasihi...

kenangan tahun 2008 tidak terhenti disitu...
aku mula mengenali seorang insan yang mungkin aku minat...
tapi apakan daya..
aku hanya insan hina yang tak mampu menyahut lambaian cinta yang begitu mahal..
aku hanya mampu mengenali dia dari jauh...
kehidupan kami memang bahagia...tapi aku sedar akan darjat yang ada...
so peluang untuk bersama musnah hanya kerna pangkat dan darjat...

perjalanan tahun 2008 banyak kisahnya...
aku mula melangkah dan maju setapak lagi..
kerjaya aku sebagai seorang pegawai kerajaan amat memeningkan kepala
tapi aku seronok akan kerjaya pilihan ku ini..
aku memang tak menyangka kerjaya yang selama ini aku minat hancur akibat peluang dan rezeki yang aku dapat...
bekerja dibawah seliaan orang yang lebih tua membuatkan aku lebih sabar dalam menepuh hari yang mendatang...
walaupun aku tau yang semua itu bukan salah aku...
n aku belajar dari kesilapan...
memang tak dapat dinafikan, bila kita bekerja ni banyak cabarannya.. gosip2 liar mula melanda..
aku di tuduh membawa mulut di pejabat..ni memang membuatkan aku merasa amat marah...
dan sekali lagi...
sabar adalah ubatnya...
aku ikut nasihat daripada beberapa senior..
so aku wat xtau je...
lambat laun citer tu pun ilang...

kehidupan aku sebagai seorang anak macam biasa..
memang best bila hidup disamping kedua orang tua..
ia membuatkan aku lebih dekat dengan mereka..
kasih sayang aku makin bertambah bila duduk sekali...
ramai yang tak berapa suka cara aku tapi aku memang suka duduk di rumah sendiri daripada menyewa umah..
biar kita duduk dbawak ketiak emak...
dah anak emak la katakan...
huhu...

tahun 2008 ni juga aku dapat sebuah pengalaman yang baru n takkan aku lupakan...
aku mula menjejaki rakan2 aku yang telah lama terpisah...
aku ada gak wat reunion tuk budak sekolah rendah n disitu aku bertemu kembali rakan2 aku seperti ahmad firdaus (amad), radin suwardi (wady), napex, dan ramai lagi..
malam tu antara malam yang sukar untuk aku lupakan..
pertemuan seramai 80 orang pada malam itu memang mengamatkan keadaan...
setelah terpisah 10 tahun lamanya...
tapi keadaan masih sama...cuma status je yang lain..
coz kebanyakan mmber wanita ramai yang dah kawin...
haha...termasuk la aku punya admire...
cian kat aku...

cinta...
ni pun aku masih tak tau nak cakap apa
coz aku masih belum ketemu cinta sejati tahun itu..
aku lebih suka mengenali seseorang itu sebelum bebas membuat keputusan..
membuat keputusan terburu2 boleh menyusahkan..
aku akan cuba mengenali dia hingga cinta itu betul2 berputik..

oooo...
lupa lak aku...
tahun 2008 ni aku banyak dapat support dari kawan2 yang banyak membantu...
xkisah lah kawan lama atau kawan baru..
yang penting mereka stil sayang n kasih kat aku...
aku amat berterima kasih kepada semua yang banyak membantu...
aku memang perlukan banyak sokongan pada tahun 2008 lalu..
jasa kalian tidak akan aku lupakan...
cayang kalian...

so..
panjang btul aku berceloteh...
tapi memang aku xdapat nk jelaskan segala yang berlaku pada tahun 2008 begitu sekejap ia berlaku...
sedar tak sedar dah masuk tahun baru...
aku harapkan tahun baru ni dapat menberi aku sejuta kekuatan dalam aku menempuh bulan2 yang mendatang...
aku akan berusaha menjadi yang terbaik untuk masa depan aku dan keluarga..
nak kumpul wit bebanyak coz nak g haji
nak gembirakan family aku...
nak cari jodoh (lau dptla)...
dan aku nak bina kerjaya...
lau boleh ketahap yang lebih tinggi...
amin...

" success ia nothing without hardworking "

No comments: