December 02, 2008

inilah dugaan hidup..

salam sekalian....

dah terlalu lama rasanya aku tak mencoretkan sepatah dua kata kat laman aku ni...
aku bukan tak sudi tuk menulis sedikit coretan akan tetapi aku mengalami sedikit masalah...
disebabkan oleh musim yang tak menentu juga penyebab aku begini...

minggu ni merupakan minggu yang begitu mencabar kesabaran aku sebagai umat manusia di muka bumi ini...
aku mengalami masalah kesihatan yang menyebabkan aku hilang tumpuan dan fokus akan segala benda yang ingin dijalankan..
aku mengalami demam panas akibat cuaca yang tidak mengizinkan...
aku juga mengalami masalah sakit tekak dan batuk akibat daripada had pemakanan yang tidak teratur...
aku juga mengalami sakit selsema akibat habuk2 dan hama yang dibawa oleh fail2 di stor opis aku...

so semua yang berlaku ini aku dapat hadapi dengan tenang coz aku memang sudah menyediakan ubat-ubatan yang diperlukan ketika kecemasan...
kini aku belum sembuh sepenuhnya akan tetapi aku masih perlu mendapatkan ubat antibiotik yang lebih untuk menyokong aku punya antibodi dalam badan...
supaya aku dapat terus menjalankan rutin harian aku...

keja kat opis pun makin bertambah di ikuti oleh jadual kursus aku yang berpanjangan so aku perlu ambik langkah berjaga-jaga untuk menghadapi cabaran yang akan datang ini...

di kesempatan ini juga aku ingin menasihatkan semua agar " sediakan payung sebelum hujan " dan pastikan segalanya lengkap untuk masa kecemasan nanti....

kesihatan adalah hakmilik setiap insan, jadi jagalah diri anda untuk kesejahteraan bersama...

No comments: