November 14, 2008

~ kawan, sahabat, teman....~

prtama kalinya aku nak ucapkan ribuan terima kasih tu mmber aku yg masih mmnyokong aku walau pn aku brada dalam susah...
tu la yg dinamakan kawan, sahabat n teman...
aku pn masih lagi dalam proses nk melupakan segala coretan pahit dalam idup aku ni...
bagi aku yg sudah tu elok dilupaka aja...
kita kna teruskan hidup ni sbaik mungkin agar ada orang dapat respect diri kita ini...
sebagai manusia biasa aku sedar yg hidup didunia ni xleh nk puaskan hati semua pihak tapi aku dh cuba sdaya mgkin tuk wat yg terbaik dgn dia org..
n semua tu terpulang pada mereka tuk menilai aku..
so aku ingin memohon maaf kepada rakan2 yg mugkin aku ada terkasar bahasa or terlepas cakap...
semua tu xterduga....
perkenalan aku n kawan2 berbagai cara...
dari pekenalan di sekolah sampaila perkenalan di ruang chating...
tapi walau pn xpnh bjumpa aku stil terima support dari dia org...
support yg dia org bagi kt aku xde nilainya...
semua yg telah dilakukan xdpt aku balas...
hnaya tuhan yg dpt mmbalasnya...
n walau pn bgitu...
aku masih tak dpat nk puaskan hati semua pihak...
ada je yg tak puas hati dgn aku...
n aku terima semua tu sbagai cubaan n dugaan dalam berkawan...
hidup bkawan @ bersahabat ni byk pantang larangnya juga...
tapi slagi xterkeluar dari lndasannya aku rsa pe yg aku wat smuany betul...
kawan...
sahabat...
teman...
setiap perkataan ni mmpunyai mksud yg tersendiri...
mmg senang nk mncari kawan tapi susah nk cari sahabat....
n dalam byk2 sahabat cuma 1 @ 2 je yg leh jadi teman...
leh dikatakan kawan adalah tmpt tuk kita lpas suka-suka bersama...
sahabat bila kita leh share suka n duka bersama...
manakala teman bila kita leh share sgalanya...
dari suka , duka, pahit, manis n segalanya la...
teman susah sangat nk dicari...
tapi teman tak semestinya yg sama jantina...
teman yg leh kita bawa kehulu n kehilir...
n dia pn sangup berjuang n berhabisan kerna kita...
tu la rahmat tuhan yg datang...
kerna memberikan kita satu anugerah yg tiada bandingannya...
so kalau dalam dunia ni elok xpayah nk pilih2 kawan la...
hidup kt dunia ni kwn la yg amat kita perlukan..
mula dgn kawan n akan dbentuk tuk jadi sahabat n akhirnya terciptalah teman yg mmpu mmbuat kita tersenyum...
thnx kawan2...
thnx sahabat ku...
thns teman ku...
kerna membuatkan hidup aku lebih bewarna warni dgn hiasan senyuman mu...
semoga tuhan mmbalas jasa baik mu itu...
amin...

No comments: