November 09, 2008

kenapa in terjadi...

perkenalan yang singkat membuatkan aku tertarik padanya.
bukan kerana paras rupa tapi kerna minat yang sama.
aku mengenali insan yang bernama R*Y A**AR pada awal bulan 10 dimana aku mngenalinya melalui satu laman perkenalan.
bermula dgn layanan sms hinggala pertemuan pertama pada 5 nov.
saat mula melihat dia aku tak terfikir untuk bercple dgn dia..
tp sejak dari mngenalinya aku rasa cukup untuk hati ini ingin mngenalinya dgn lbh lagi...
aku n dia bersembang tentang banyak perkara...
tentang life, tentang stdy, tentang love dan sebagainya..
seronok gak ri tu coz dapat jumpa dia ini kerna dia org pertama yg aku mngenali melalui ym n myspace.
aku memang tidak pernah keluar dgn member2 ym ni...
aku mngenalinya coz nk mnyelesaikan masalah yg ada antara bf dia...
tapi pe leh buat...
so perkenalan kami berterusan sampai saya mngajak dia tuk makan bersama..
seharian bersamanya terasa bagai seminit br masa berlalu..
aku tak kisah dgn semua tu...
tuk dpendekkan cerita aku keluar lagi dgn dia pada 8/11.
so kita org pn borak soal yang sama termasuk masalah dia dgn bf dia (S*AH)
aku masih leh terima jika dia ingin nasihat dari aku
tapi aku xdpt menerima pabila dia bertanya ttg hati...
dia ada mnanyakan aku 3 soalan..
n aku mnjawabnya dgn jujur..
tak sangka jawapan jujur dari mulut aku
ni hanya mampu membuat orang sedih n sakit ati...
pe salah aku hingga dia snggup wat aku camni??
jahat kah aku sampai diperlakukan camtu sekali...
hina kah aku sampai diperlekehkan camni??
aku masih tak faham dgn pendirian yg dibuat olehnya...
dia ada mmberitahu padaku yang dia masih sayang pada bfnya tapi aku xkisah semua tu...
aku pn suka dia as a frnds je kalau itu yg dia ingin kan......
tapi ingatkan kejujuran yg aku bg tau leh mnjernihkan keadaan rupanya semua tu meleset dari pandangan aku...
kini aku dihina dan di ketepikan akibat kejujuran yang aku wat...
sakit hati ni xde sapa yg dapat tolong.
perit sangat nak menerimanya...
aku rasa inilah balasan yang aku dapat dari pngalaman yg lalu...
inilah hakikat dalam mncintai seseorang...
inilah akibat dari berkata jujur....
Ya ALLAH,
hanya kau la tempat aku mngdu,
hanya kau la tempat aku memohon,
hanya kau la tempat aku berserah...
aku tau ini semua atas kemahuan mu...
aku akan terus berusaha tuk mnlupakannya...
tapi aku masih mngharap agar dapat dipusingkan balik masa yang telah lau supaya aku dapat membaiki perkara yg telah aku wat...
untuk insan yang bernama R*Y A**AR n S*AH...
thanx diatas segalanya...
tak sangka lak kebaikan yg diberi dibalas dgn kejian dan hinaan...
thnx kerna dapat kenal kalian
thnx kerna mmpu wat aku menangis
thnx kerna hadir sebagai kawan....
aku xmungkin akan lupa dgn segala yang telah kalian lakukan...
thnx ALLAH...
kerna masih memberikan aku nafas tuk hidup
n bagi aku akal fikiran yang waras tuk membuat pertimbangan...
terima kasih wahai sahabatku...
yang banyak mmbantu dari segala segi...
ingatlah sesungguhnya talian persahabatan itu amatla penting...
tggu lah pembalasannya wahai teman ku...
kerna snggup memutuskan tali persaudaraan islam dan persahabatan kita ini...
AMIN

No comments: