May 02, 2008

dia pergi tanpa disesali....


salam semua...

hari ni aku nak berkongsi cerita n pengalaman sepanjang aku mengenali seorang insan yang bergelar 'SAHABAT'.
aku mula mengenali dia pada awal bulan 3 yang lalu...
perkenalan kami bermula pada pertemuan dia di pejabat aku...
di awal perkenalan dia kelihatan begitu sombong bagi diriku...
tapi selepas 2 hari perkenalan dia merupakan insan yang mudah didekati....
dengan personaliti yang menarik...
dengan kata-kata yang manis selalu dituturkan...
dengan muka yang sentiasa ceria...
dengan gelak dan tawa yang bersahaja....
dengan penuh karisma yang susah nak tengak kat orang lain....
bukan untuk memuji tapi hakikatnya dia merupakan teman yang selama ini dicari oleh insan yang bergelar manusia....
sepanjang 2 bulan perkenalan dia banyak mengajar aku tentang erti kepayahan....
dia juga banyak mengajar tentang erti hidup dan cinta.....
dia juga banyak mengajar aku tentang erti kesabaran....
banyak memberi aku nasihat supaya dapat gagah meneruskan hidup ini dengan masyarakat sekeliling....
terima kasih sahabatku....
atas nasihat mu....
atas kata-kata mu itu.....
atas perihal mu....
dan atas keprihatinanmu itu....
sesungguhnya teramat sukar untuk aku melepaskan dikau pergi....
kenangan ketika family day di port dickson banyak memberi kenangan kepadaku....
takkan ku lupakan kenangan yang telah terpahat dalam buku sejarah ku ini....
terasa begitu sempurna bila aku berada bersamamu....
terima kasih sahabatku....
terima kasih temanku.....
begitu singkat perkenalan ini....
engkau pergi tanpa disesali....
engkau pergi tanpa ku mengerti.....
tapi....
kenangan kita akan aku kenagi...
kisah itu akan ku simpan di buku ini....
kasih itu akan ku tatapi....
ku doakan semoga kau bahagia di sana....
semoga ceria di tempat baru....
semoga sihat seperti dulu....
ingatkan kami yang masih mencari...
ingatlah kami yang masih menyangi....



'SAHABAT' ...
bukan semua kesetiaan dbalas dengan kebahagiaan....
kadang-kadang apa yang diharapkan tak semestinya menjadi kenyataan...
tapi teramat pedih pabilainsan yang kita sayang tak pernak menghargai pe yang kita korbankan...
namun itulah ketentuan ALLAH untuk menguji sekuat mana kekuatan iman kita....
buat insan yang mengerti....
hargailah hati kerna ia terlalu bererti...
hargailah rasa kerna ia cepat terasa...
dan...
hargailah semua kerna apabila ianya terluka sukar untuk dicantumkan semula....

No comments: