October 31, 2011

[ Kisah Oktober ]



Salam…

Detik 12tgh malam bulan oktober telah berlalu dan menunjukkan bermulany bulan baru bagi tahun 2011 ini..

Selamat tinggal bulan oktober dan selamat dating bulan November..

Bulan oktober pergi dengan 1001 kisah suka dan duka kehidupan seorang insan kerdil yg hidup dalam dunia ini..

Bermacam2dugan dan halangan berlaku dalam hidup aku spanjang bulan oktober..

Dari yang suka dan membuatkan aku tersenyum lebar sampai la duka yang memakan hati sndiri..

Bukan tuk mencari simpati atau meraih kesedihan..

Aku tetap aku n aku xpernah berubah..

Teman tuk suka mmg senang dicari tapi teman tyme berduka amat payah sekali..

Aku sedar akan hidup ini adalah sementara n aku redha dgn apa yg telah trtulis olehNYA..

Bukan senang tuk menjadi senang dan bukan susah untuk mnjadi susah….

Aku banyak belajar dari pengalaman dan aku banyak belajar dari kesilapan…

Tiada manusia yg betul-betul sempurna dalam dunia..

Tapi manusia boleh belajar tuk menjadi yg terbaik…

Bukan untuk org lain tapi untuk dirinya sendiri….

Cinta…

Ungkapan yg mudah dlafaz tapi teramat payah tuk dbuktikan…

Bulan oktober aku dperkenalkan dgn ssorg yang aku anggap mungkin dia cinta hati aku…

Tapi aku hanya bertepuk sebelah tangan pabila aku hanya dpergunakan olehnya…

Aku redha dgn apa yg berlaku..

Tersentap pitu hati pabila diperlakukan sebegitu..

Sedang asyik melayan keindahan bersama aku dkejutkan dgn benda yg tidak di ingini..

Tuhan itu maha kaya n maha mengetahui…aku telah diberi petunjuk siapa dia sebenarnya…

Alhamdulilah….aku redha atas segalanya…

Dan mungkin ia silap aku juga…kerna menyayangi dan menyukai ssorg tanpa mengenali hati budinya dulu…

Tapi sekurang2nya aku telah mencuba kerna jika kita tidak mencuba kita tidak akan tahu jawapannya…

Alhamdulilah…

Kini aku telah menjangkau usia 25 tahun..

Besar dan tinggi maknanya…

Kini aku kena blaja tuk lebih dan lebih manjadi diri aku yg sndiri..

Bukan mengikut kehendak org lain…aku tidak boleh menipu pada diri aku…

Alhamdulilah juga ALLAH telah mmberi aku kesempatan untuk bernafas lagi..

Dan meneruskan perjalanan hidup yang telah tertulis..

Masih panjang lagi perjalanan yang perlu aku lalui..

Yg perlu aku tempuhi…

Insyallah aku akan cuba melangkah tanpa sesat…

Aku akan cuba berpijak dengan rasa…

Aku akan cuba menafsir dengan jiwa…

No comments: