August 14, 2010

:: fasting season ::

salam ramadhan al-mubarak...

pejam celik pejam celik dh 4 hari kita manjalani ibadah puasa....
tapi puasa kali ni xsemeriah bulan puasa yang sebelomnya....
puasa kali ni aku keseorangan...
jauh dari keluarga...
jauh dari teman- teman...
dan aku jauh dari yang tersayang.....

rindu sesangat saat ketika berbuka bersama keluarga....
bermacam2 juadah yang sure ibu akan masakkan untuk aku....
dr yang senang sehingga juadah yang susah.....
now aku dah jauh....
kenangan bersama keluarga mmbuatkan aku sedey...
sedey kerna tidak dapat berkumpul bersama keluarga tercinta....

so aku kena tabah menghadapi dugaan ini....
aku kena menempuh bulan puasa ini dengan rintangan yg besar....
aku kena hidup berdikari....
betul apa yang ibu cakap....
hidup kena berdikari n blaja buat sendiri....
jangan nak selalu mengharap org....
kerna suatu hari nnti kau akan hidup sendiri....
terima kasih ibu..atas nasihat itu...

kini aku jalani bulan posa sendiri...
walaupun dalam keadaan demam panas...
aku ttp mghadapi cabaran ini......
blaja menempuhinya.....

terima kasih diucapkan kepada org jauh tu...
dia banyak menolong n mmbantu aku...
walau jauh dmata dia sentiasa dhati ini....
1 je yg aku ingin ucapkan kat dia....
ikhlas dr hati ku ni...
bahawa aku sangat2 manyayangi mu.....

salam ramadhan tuk semua......
(@_@)

1 comment:

DaNieL HafIz said...

hehe biasa aa kala berada di tempat orang, kata orang jauh perjalanan luas pemandangan ye dak..
ape2 pon aku dari kecik slalu je berbuka dengan kawan-kawan kat asrama sbb dari form 1 aku da duk skola asrama. aku rase duk kat skolah la best makan ramai-ramai tp kalo da besa jauh dari ibu bapa buka dan sahur sorang2 mesti x meriah. aku ade cadangan apa kata ko pi je bersahur kat kedai mamak or warung tepi jalan sure mesti meriah dan pack giler dengan owang ramai.

kata orang hati ini ade satu, dan kalo kita sendiri yang tidak mengembirakan hati kita sapa lagi ye tak...

salam kunjungan
dunker-season.blogspot.com