February 18, 2009

langkah yang tak tiada pnghujung....


tgh syok aku melayan lagu ressa herlambang iaitu menyesal
tetiba aku terasa nak mencoretkan sesuatu..
kali ni aku cam xde idea nak mncoretkan sesuatu..
tapi hati in berkeras untuk mngungkap sedikit cerita...
n aku rasa sudah banyak kali aku ungkapkan kisah ini..
n kisah in tiada pnghujung..
hanya aku yang mampu mmbuatkan ianya tamat dengan tiada persoalan besar...

langkah aku dalam dunia yang penuh dengan onak n duri ini tiada pnghujungnya..
langkah aku makin perlahan walaupun aku tau sekarang bukan masa tuk aku menoleh kebelakang..
tapi aku tak pasti adakah langkah yang aku ambik ini sebagai langkah yang betul2 akan membuatkan aku bahagia atau duka..
kerna langkah inilah yang akan mencerminkan masa depan hidup aku...
yang akan mencorakkan lingkaran hidup aku datas cebisan kain putih ini...

terdetik seketika..
bagaimanakah jika aku tak mengikut langkah ini.
adakah aku akan menyesal ...
seperti lagu ressa herlambang...
aku masih belum bertemu jodoh dengan jawapan yang aku inginkan...
mengapa begitu susah untuk mnbuat sesebuah keputusan..

kisah aku yang lama masih aku tidak boleh lupa..
sedang lagu rossa - aku bukan untuk mu berkumandang aku seperti tersentak seketika..
mengapa cinta begitu mudah untuk dkhianati...
susah sangatkan untuk diri ini dicintai...
atau hanya pangkat, harta n rupa yang mnjadi keutamaan...
aku masih mnyimpan hati kepada seseorang untuk terus menerima aku...
n aku masih belom bertemu jawapan tersebut...
mgkin jodoh belom mempertemukan hati kita...

sekali lagi begitu susah untuk ketemu jawapan yang membolehkan langkah aku mara selangkah kehadapan..
aku seperti tersentak dengan lagu sepi yang di popularkan oleh yuni shara...
lagu yang begitu mmbuatkan aku sedey dgn lirik n melodinya...
susunan lagu dan bait2 lirik yang disampaikan trasa cam serupa dgn diri ini...
apakan daya..jawapan belom lagi ku temui..

langkah aku kini seperti terhenti dtengah jalan...
hanya mnggu sesuatu tuk melanggar...
n aku harus mmbuat keputusan sebelum aku dlanggar...

lagu matahari oleh agnes monika mengakhiri kisah ini..
bagaimana hati ini sedih bila cinta yang ikhlas ini tiada penghujungnya...
dikhianati oleh insan yang trsayang...
aku hanya mampu berdoa..
agar kisah n perjalanan kaki ku ni akan terus melangkah kehadapan..
hidup ini masih panjang n banyak yang perlu aku laksanakan...
biarlah mulut2 orang ingin berkata apa....
yang penting aku tetap aku..
n aku akan terus maju...

1 comment:

afiq3a said...

Shuk...
aku bgga ko membahaskan sastera mu...
hahahha..
pandai gak ko sastera..
lawa gambar tu....
semat la pulak...
hehehhe