April 14, 2009

hnya mampu trsenyum...

salam kawan2..
agak lama rasanye aku xmncoretkan nukilan kat blog aku ni..
sejak dua menjak ni aku agak 'buzy' dgn segala kerja...
n minggu lepas merupakan antara minggu tersibuk aku mnguruskan hal perkhemahan..

so this week aku aku dan kelab PROSTAR mengadakan 'outreach community PROSTAR and gunung angsi conservation 09' yang di adakan pada 10 - 12 april 09..
dan bertempat di mana lagi lau bukan ulu bendul, kuala pilah, negeri sembilan..
antara gunung yang tinggi n tahan lasaknye gak la...

perjalanan dari kuala selangor ke kuala pilah mengambil masa lebih kurang 2 setengah jam..
n perjalanan aku kali ni tidak menaiki bus tapi menaiki kereta sendiri..
walaupun penat aku tetap mneruskannye juga..
coz semangat yang aku ada tuk sampai ke puncak mmbuak2..
[poyo je ayt tu]..hehe..

sesampainye aku kat ulu bendul aku masih menunggu sahabat2 aku yang lain serta rombongan pelajar2..
kali ni aku g perkhemahan ni bersama 30 student dari inpens, unisel dan yayasan selangor...
so kira meriah la gak kem kali ni..
n kem kali ni gak dsertai oleh pengerak rakan muda..
dmana mereka ingin mmperkenalkan rakan muda skali selain PROSTAR..
so kerjasama antara kedua2 kelab akan lebih erat la..
hehe...

walaupun aku telah mnjadi pengerusi kelab rakan muda daerah kuala selangor tapi hati aku stil lagi kat PROSTAR..
walaubagaimana pun aku tetap kena redha yang aku telah brada dlm dunia lain..
iaitu dunia rakan muda..
tapi xpela yang penting kedu2nye sama..
mnjadi sukarelawan untuk belia n remaja..

sejak kecil aku mmg suka jadi sukarelawan..
so kiranye bila dh besar ni tercapai gak aku nak jadi suka relawan..
aku dh berkecimpung dlm dunia sukarelawan ni sejak busia 14 thn...
so kira2 nk msk 10 tahun la...
antara kerja yang paling aku minat...

sory trlari tajuk lak..
gunung angsi ni merupakan antara gunung yang berketinggian 820 meter dari aras laut..
dmana hidupan dan tumbuhan2 menghijau tumbuh dengan segar..
pendakian pada kali ke 3 ini merupakan antara yang paling hebat pernah aku wat..
dengan xde persediaannye...aku melangkah kan gak kaki ni tuk meneruskan perjalanan...

pada pendakian sebelum ni aku hanya duk dbahagian belakang...
tapi pada kali ni aku mngambil keputusan tuk duk dbarisan paling hadapan.
aku nak cuba sedaya mana aku mampu brtahan bila duk depan..
tapi alhamdulilah..
aku adalah org ptama yang brjaya sampai ke puncak gunung angsi..
n masa yang aku catat tuk kali ni agak berbeza sedikit..
selalunye 2 jam setengah perjalanan smpai puncak..
tapi kali ni dlm 3 jam..
so kira leh dbanggakan gak la..

pendakian kali ni merupakan antara pendakian yang sangat hebat..
dengan melalui jln baru..
aku trpaksa gak menempuhi jalan yang sangat curam dan licin..
yela mana taknye malam sebelum pendakian hujan begitu lebat...
so alhamdulilah...
akhirnye aku bjaya...
n hnya mampu trsenyum...tanda kepuasan...

aku duk kat puncak kira2 dlm setengah jam sebelum aku brangkat pulang...
berehat sebentar smbil mnghilangkan dahaga dan kepenatan....

dlm setengah jam blalu aku pun brangkat pulang..
tapi sebenarnye aku kena balik bsama team...
but datas sifat keras kepala aku ni..
aku balik sendiri..tapi risau gak bila bsendirian kat gunung n tempat org ni kan..
aku tawakal gak la sepanjang perjalanan...
n alhamdulilah...
aku smpai gak ke tapak perkhemahan tepat jam 3.30 petang..

kepenatan dan kegembiraan yang susah aku nak cari..
mmg aktiviti lasak yang paling aku minat...
so ramai kwn2 aku trkejut bila aku ckp yang aku suka pnjat gunung...
but aku xkisah..
coz dia org xknal aku lagi..

so prjalanan hari tu...
mmg amat2 mnyeronokkan...
terima kasih kepada semua yang terlibat...

No comments: